Esküvőtervező Napló - Hogyan használjam? - Első rész

A helyszín és a költségvetés összefüggései

Amikor elindult az AMAVI, egyetlen célom volt, hogy segítsek azoknak a menyasszonyoknak, akik életük legboldogabb eseményére készülnek. Éppen ezért az esküvőtervező elkészítését úgy terveztem meg, hogy abba 10 év rendezvényszervezési tapasztalat is éppen belefért, és hidd el, láttam már rendezvénysátrat repülni. :) (Valószínűleg azért, hogy neked már ne kelljen.)


Az esküvőtervezés első lépései


Direkt nem esküvőszervezést írtam, az majd akkor lesz, ha már van helyszínünk. Addig viszont csak tervezésről beszélhetünk. Mi tartozik ide?

-Az esküvő dátumának kitűzése

-A költségvetés megtervezése

-A vendéglista körülbelüli nagyságának megtervezése


Miért ezek a legfontosabbak?

Mert így fogtok tudni esküvői helyszínt választani, a helyszín szolgáltatók első kérdései ugyanis a fentiek lesznek: Mikor lesz az esküvő és hány fővel terveztek, a költségvetés pedig azt fogja meghatározni, hogy melyik helyszín ajánlatát fogjátok elfogadni majd.


TIPP: Úgy számoljatok, hogy a teljes költségvetés +10%-a legyen félre téve vészhelyzet esetére, előre nem várt kiadásokra.

Bár az esküvőnaplóban igyekeztem minden előre kalkulálható kiadást számításba venni, az egyéni igények sokat számítanak a végösszegek összeadásakor.


gif

Ha meg van a vágyott helyszín, vedd fel velük a kapcsolatot, hogy megtudd, a kiszemelet időpontban szabadok-e még! Ha igen, és megkaptátok az írásos ajánlatot, akkor azt írásban is fogadjátok el, a szerződéseket pedig nyomtassátok ki mindkét fél által aláírva.

Ha szeretnéd, hogy a szerződéseitek át legyenek nézve, vagy csak biztosra szeretnél menni, hogy minden jól halad-e, Esküvőnapló tulajdonosként 30 perces konzultációra vagy 10% kedvezményre vagy jogosult további szolgáltatásaink megrendelésekor.

Szóval ha a helyszínnel leszerződtetek, a menü is meg lett beszélve és minden sínen van, akkor érdemes a bürokrácia sűrűjébe lépni, hogy hamar túl legyünk rajta.


Be kell jelentkezni a lakhelyetek szerint illetékes Polgármesteri Hivatalba, hogy időpontot foglaljatok polgári szertartásra, és ugyanez a helyzet egyházi szertartás esetében is. Figyelem, a polgári és egyházi szertartás is díjköteles szokott lenni. Mértékük általában és átlagosan 20-60.000 Ft között mozog, de mindig tisztázzátok le az anyagiakat is pontosan, mert ez helyszínenként és igényenként is változó szokott lenni.


A ceremóniák (egyházi és polgári), a helyszínbérlés, és a vacsora összesen általában és arányaiban az összes kiadás körülbelül 60%-át szokták kitenni. Ebben még nincs benne a ruhák, a dekoráció, az esküvői meghívók és a többi csoda dolog, amitől nem csak fontos, de nagyszerű és feledhetetlen emlék is lesz az esküvőtök.


Nyilvánvalóan ez az arány tőletek és a Ti vágyaitoktól is függ. A jövőben igyekszem még több tippel és tanáccsal szolgálni, hogy hogyan lehet az esküvőszervezés egy kreatív önkifejezés a szerelem jegyében amellett, hogy közös életetek első és legmeghatározóbb napja lesz.


Ha még nincs esküvőnaplód, de szeretnéd lépésről lépésre logikusan megszervezni az esküvőtöket, emellett pedig élnél azokkal a lehetőségekkel, amiket az Amavi Menyasszonyok számára tartogatok, kattints ide és szerezz be egyet!

5 megtekintés0 hozzászólás